måndag 8 september 2014

Som att cykla!

Från 1994 till 2004 var jag engagerad i SSU. Engagerad är kanske inte rätt ord, SSU var hela mitt liv på den tiden och allt handlade om debatter, bokbord, flygbladsutdelning, medlemsvärvning, insändare och allt annat som hör till tiden i ungdomsförbundet till. Under de där åren besökte jag fler skolor än vad jag kan hålla räkningen på och tog debatter på löpande band. Då på den tiden var det inte något märkvärdigt utan istället ett alldeles normalt inslag i vardagen. Nu är det länge sedan jag var ute på skolor och länge sedan jag senast var i en debatt. Engagemanget idag ser lite annorlunda ut än vad det gjorde under tiden i SSU. Därför var jag faktiskt lite nervös idag när jag skulle besöka naturbruksgymnasiet i Dingle för att dela ut information och för att delta i en politisk debatt. Kände mig onekligen stolt över att få representera SSU även om jag numera är för gammal för att ens räknas som ungdomskandidat. Gränsen går vid 35 och det datumet har jag ju passerat sedan en dryg vecka tillbaka. Det visar sig dock att det där med att vara på skolkampanj är ungefär som att cykla, något som en helt enkelt bara kommer ihåg hur det skall göras. Riktigt kul att få vara med och nu har jag energi nog att klara den sista valrörelseveckan.


När jag nu skulle representera SSU så passade jag på att sno dotterns tröja. Onekligen roligt att vi delar politiken som största intresse. Blir lite full i skratt när mamma och pappa påpekar att hon är precis som jag var i den åldern, att SSU är viktigast av allt.

1 kommentar:

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Kul att man kan se din dotter med samma intresse som du hade:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...