söndag 18 oktober 2015

Frost i trädgården

De här morgonen bjöd på strålande sol från blå himmel och en trädgård täckt av frost. Även om kylan markerar det definitiva slutet på trädgårdssäsongen så är det något jag också längtar efter. Den där tidiga frosten på blommorna i trädgården är otroligt vacker. Det ligger något motsägelsefullt i blommor som täcks med frost. Två årstider som krockar under en kort tid.


Rosor har jag alltid sett som sköra men konstaterar att jag haft fel. De klarar tämligen tufft väder innan de ger upp för säsongen. Förra året blommade vår New Dawn ända fram till tredje advent trots att det då varit minusgrader om nätterna i några veckor.


Frosten förvandlar och gör allt lite vackrare!


Ringkragarna har blommat över och har sett ganska tråkiga ut i rabatten den senaste veckan. Med lite frost blir de plötsligt vackra igen och pryder åter sin plats.




Frost och minusgrader om morgonen men under dagen strålande sol och härligt varmt. En perfekt trädgårdsdag då vi kunnat gräva i komposten, skördat sådant som fortfarande finns att skörda och haft det riktigt bra. Valde att glömma bort alla de där lökarna som måste i jorden. Tycker att det är så attans tråkigt att jag ständigt skjuter på sysslan. Nåväl till sist kommer nog även lökarna i jorden och till våren skall de bli spännande att se resultatet.

2 kommentarer:

choicesbyannie sa...

Vilka fantastiskt vackra bilder. Det där med blommor och frost är onekligen vackert.
Fin start på nya veckan önskar jag dig
Kram
Annie

Sara S. J. sa...

Så otroligt skönt att vila ögonen på

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...