torsdag 11 oktober 2012

Att köpa mjölk

Att åka och handla när man bor på landet är något som kräver lite planering. Vi har en och en halv mil till Munkedal som är vår närmaste tätort och där även närmaste butik ligger. Då kan man inte komma hem och komma på att jag borde ju ha köpt mjölk också. Eller visst kan man det men det är varken särskilt ekonomiskt eller miljövänligt. Det är dessutom tidskrävande att åka fram och tillbaka. Visserligen har vi valt att bosätta oss på landet och får då räkna med att åka mycket bil dit vi ska. Samtidigt tycker jag att det är viktigt att planera så man handlar samtidigt som man ändå skall göra något annat för att minska mängden resor. Så vad göra när mjölken är helt slut och jag inte har någon anledning att åka iväg? Kollar om Regina är hemma och tänker att jag kan ju passa på att köpa mjölk när jag ändå skall hälsa på Regina!

Har jag nu köpt mjölk så skulle jag kanske baka lite kakor med!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...