onsdag 3 oktober 2012

Från trasigt till fint

För något år sedan fick jag en fin gammal ram som behövde lite kärlek och omvårdnad. Dessvärre blev den liggande på mitt arbetsrum och glaset till ramen gick sönder även det. Kände mig onekligen irriterad över mitt slarv men kunde inte förmå mig att slänga ramen fast den nu var rejält trasig. Så för några dagar sedan hittade jag en nyare ram som gått sönder men där glaset var helt. Glaset passade perfekt till min gamla ram. Sprejade ramen med lite vit sprejfärg och nu syns det inte längre att den är kantstött och ful. När jag var i Dublin i mars var vi på ett konstmuseum och jag köpte tre helt fantastiska kort. Önskar att de hade funnits i större storlek dock eftersom motiven är så fina. Har inte blivit av att jag har ramat in dem men nu fick jag äntligen tagit tag i det. Jag gillar det här med att avsluta projekt det känns bra!

Här har vi den tidigare trasiga ramen
Tittar man noga så kan man se att ramen är kantstött men då får man onekligen titta noga


De övriga korten fick sättas i ramar av nyare datum men de passar fint ihop


Tänk att vi ställer ut samma konst både i Hult och i Dublin!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...