måndag 22 oktober 2012

Spårlöst försvunnet

I ett hus där det bor fem människor är det ganska lätt hänt att saker försvinner. Visserligen har vi ett ganska stort hus men saker borde ändå inte kunna försvinna helt spårlöst. Raimo brukar skämta och säga att vi har ett svart hål någonstans i huset där saker helt enkelt försvinner för att aldrig dyka upp igen. Det är verkligen ett mysterium detta. Nåväl visst svinn får nog skyllas på den mänskliga faktorn och jag vet att jag, när jag har mycket omkring mig har en tendens att förlägga saker. Min förklaring på vart saker är brukar kort och gott vara att jag helt enkelt lagt den på ett bra ställe, på ett speciellt ställe. Förra gången Maggy var här frågade hon mig vart det där stället var och varför jag helt enkelt inte hämtade mina saker där. Så en dag när jag gick från skolan såg jag en lapp som fick mig att tänka att det där stället kanske trots allt finns!

Undrar om jag hittat alla ensamma strumpor och annat försvunnet om jag följt pilen!

1 kommentar:

Unknown sa...

Åh skönt att höra att fler har det där stället där alla försvunna saker hamnar. Här har vi definitivt ett sådant ställe;)

Önskar dig en härlig dag och att du hittar det där stället;)
Kram
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...