tisdag 2 april 2013

Äntligen!

Äntligen, äntligen är vädret lite mer vårlikt och jag fryser inte längre i min vårjacka! I alla fall inte så länge som solen tittar fram. I trädgården här i Hult är det mesta av snön äntligen borta och jag har sett att det tittar upp lite grönt i rabatterna. Det dröjer nog någon vecka till innan vi kan njuta av vårblommor här i Hult.


Nere i Munkedal har våren kommit lite längre och äntligen blommar snödropparna. Lite märkligt är det att allt är så sent det här året. Läste här på VisaLiza från förra året att jag då hittade årets första vitsippor i slutet av mars.


Ett tydligt tecken på att det äntligen är vår är att det rullar tjusiga bilar på vägarna igen. Människor i Munkedal tycks vara ovanligt bilintresserade för jag såg aldrig så här mycket gamla fina bilar när jag bodde i Kungälv.


Till sist så har jag bytt från vinterkappa till vårkappa. Från stickad sjal till tygsjal. Svart och grått byts mot färger istället. Min lila kappa är jag mycket förtjust i särskilt som den faktiskt är lite unik. Den började sin tillvaro som en ganska alldaglig beige kappa som jag sedan färgade till en lila färgklick. Förresten lägg märke till den förhatliga snön till vänster i bild. Där solen inte kommer åt ligger den fortfarande kvar.




2 kommentarer:

Anna Margareta sa...

Så snygg du är i vårsolen! underbart att den äntligen är här nu! Kram

VisaLiza sa...

Tack! Visst är det härligt att det äntligen, äntligen är vår :) kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...