tisdag 16 april 2013

Idag för ett år sedan

Just nu färdas jag längs Europaväg 6 med Malmö som destination. Det känns frustrerande att sitta inne på bussen och se det ljuvliga solskenet utanför. Bussens termometer visar på att det är 16 grader ute och jag längtar tills jag är framme och kan ställa mig i solen och bara njuta. Ju längre söder ut jag färdas desto tydligare blir det att nu går det inte längre att hejda våren. Jag ser fält som skiftar i grönt och det är onekligen en välkommen syn. Den här våren har låtit dröja på sig allt för länge och jag som inte gillar vinter ens i vanliga fall börjar bli innerligt trött på att frysa. Tittade på vad jag fotograferat idag för ett år sedan och kan inte låta bli att tycka att det är märkligt att våren då var så mycket längre kommen. Fast fördelen med att våren är sen är att nu är den verkligen efterlängtad och uppskattas desto mer.

Idag för ett år sedan fotograferade jag maskrosor som växte i ett skyddat läge i Gamlestaden.
På vägen från humanisten stannade jag till vid det som tidigare var etnologiska institutionen och njöt av vackra körsbärträd vars knoppar gjorde sig redo att blomma.
Buskarna i Göteborg grönskade.
Planteringarna var färgsprakande


2 kommentarer:

Hannis sa...

Jag väntar på våren hela tiden!
Letar efter vårtecken och solen.
Men jag får nog vänta ett tag till=))
Härligt när det blomstrar!
Tänk när körsbärsträden börjar blomma...

VisaLiza sa...

Blommande körsbärsträd måste ju vara något av det vackraste som finns! Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...