måndag 11 maj 2015

Att somligt skall ta sådan tid!

Jag har en svart sammetskavaj som är från 50-talet eller 60-talet som jag har haft sedan jag var barn. Den hörde till favoriterna bland mina utklädningskläder och jag har lekt många lekar utklädd i den. I mitten på 90-talet började jag använda den igen som ett alternativ till kavaj gärna till jeans och skor med höga och klumpiga klackar. Under en tid glömdes jackan bort innan den hamnade i barnens utklädningskläder. Sedan ett par år tillbaka hänger den i min klädkammare men har inte blivit använd då den saknat två knappar. Hur svårt kan det egentligen vara att byta knappar i en jacka?



Själva jobbet att byta knapparna tog ungefär tjugo minuter, något jag passade på att göra under tågresan till Stockholm i torsdags. Att köpa knapparna tog däremot flera år att få gjort. I tisdags i förra veckan hann jag med en kort loppistur och passade då på att äntligen köpa knappar. Tidigare pryddes jackan av fina klädda knappar i samma tyg som jackan. Nu sitter där istället glasknappar som skiftar svagt i lila och kommer från en trasig aftonklänning från samma tidsperiod.


Är otroligt nöjd över resultatet och tycker att jackan faktiskt blev finare med de nya knapparna!


Försökte hitta en bild där hela jackan syns och det var inte så lätt. Här har ni mig och min tjusiga väninna Lizette som delar min passion för vintagekläder. Dock är hon lite bättre än jag på det här att titta in i kameran.


1 kommentar:

Hemkära Hanna sa...

Vilken kvalité det måste vara i din tjusiga jacka!!!!
Vad bra att du är igenom din stressigaste period men fortsätt vara aktsam om dig. Det är inte lätt att se klart när man är mitt i det.
Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...