måndag 21 maj 2012

Försvinnande ord

Underbart väder i Hult idag och jag längtar ut. Jag vill ta med mig Ida på tur i skogen här i Hult och bara njuta av allt det gröna, av solen och av vårens alla härliga dofter. Dessvärre får detta vänta och istället sitter jag med min dator och arbetar med min artikel. Avskyr att sitta så här i sista stund med något och vet att jag borde ha kommit längre. En del handlar om dålig planering från min sida, men en stor del handlar också om skrivkramp. Jag vet vad jag vill skriva, men jag kan inte få det från huvudet och till datorn. Det är som om jag helt förlorat förmågan att formulera ord. Sen vet jag att detta inte stämmer eftersom jag helt uppenbart skriver massor varje dag, men så fort jag sätter mig med min artikel då är det som om orden helt försvinner. Nåväl jag tänker att jag får helt enkelt ta och sätta mig och börja skriva. Struntsamma om det bara blir stödord till en början, till slut måste det ju lossna och orden komma tillbaka. Som belöning skall jag sedan ge mig själv en promenad i solen och jag längtar redan.

Här är jag på promenad en annan dag. Lite frisk luft gör gott för själen

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...