måndag 28 maj 2012

På tur genom sommaren

Även om solen har varit någon annanstans idag har det trots allt varit en skön sommardag. Det är onekligen skönt med lite omväxling även om solen givetvis är uppskattad. Nu finns det inte någon tvekan om att det är sommar. Även om jag under vintern ibland funderar över det kloka i att bo långt ute på landet så vet jag att svaret är sommaren. Sommaren gör det värt att även under de mörka månaderna bo på landet. Sen finns det givetvis även då mycket som talar för landsbygden även om jag ibland får lite för mycket av mörker och snö som skall skottas. Idag har jag varit på möte och känner mig lyckligt lottad som får förmånen att resa genom detta vackra landskap. Det är nästan så jag blir lite andlig för jag tror att detta gör gott för både kropp och själ. Jag har hittat min plats i livet, det som är mitt hem och för det är jag tacksam. Även om jag haft många bostäder innan jag flyttade till Hult så var det först då jag flyttade hem.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...