tisdag 29 maj 2012

Idag tisdag, i övermorgon...

Kommer ni ihåg det där att jag är flygrädd? Min flygrädsla börjar göra sig påmind inför torsdagens resa till Korfu. Just nu undrar jag över det kloka i att flyga så ofta när jag verkligen, verkligen avskyr det. Avsky är egentligen inte en tillräckligt starkt begrepp för att beskriva hur mycket jag verkligen ogillar att flyga. Samtidigt älskar jag att resa och vill gärna passa på nu när vi har möjlighet. Jag har ofta tittat på resor med resebolag men känner sällan att det finns något som passar mig. Jag gillar ju att bestämma och vill själv styra innehållet på min resa. Tänk så enkelt det blev att resa när jag kom på hur enkelt det är att söka info och boka allting på nätet.

Kan verkligen rekommendera sidan Booking.com, länk hittar du HÄR! Där är det enkelt att söka hotell och man kan alltid se priserna i sin egen valuta. Bra tips är att läsa de omdömen som tidigare resenärer lämnat om ett hotell för att se om det verkligen lever upp till vad man lovar. För mig som gärna bor billigt blir detta särskilt viktigt eftersom jag vill ha ett hotell som är prisvärt men också är rent och trevligt. Har verkligen bara gott att säga om denna sida. Det enda negativa jag kan komma på är att det kan vara svårt att välja vart man ska bo när det finns så mycket att välja på.

Visst kan man tro att detta är Grekland men denna dörr finns i själva verket i Howt på Irland

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...