onsdag 16 maj 2012

Frustration!

Dagen igår började med migrän. Har haft detta sen jag var barn och det enda som fungerar är att dra täcket över huvudet och sova tills det gått över. Framåt kvällen hade migränen släppt och kvar fanns en mycket stark frustrationskänsla över att ha förlorat en hel dag. Enligt plan skulle jag istället ha varit i Göteborg igår. Nåväl för att bota frustrationen tog jag tag i att röja här hemma. Vi har ju flyttat ner TVn till vardagsrummet vilket innebär att det var lite lätt rörigt i huset. Eftersom den sköna soffan flyttats ner till vardagsrummet så skulle farmors gamla soffa längst in i klädkammaren. För att kunna få in soffan i klädkammaren krävdes det att allt som var där inne flyttades ut.

Jag kan konstatera att jag har sjukt mycket kläder och grejer i min klädkammare. Den ena delen fungerar dock bara som förråd eftersom det är för lågt i tak för att någon ska kunna stå där. Sen skulle alla kläder in igen och då passade jag på att styra upp så förvaringen blev bättre och att allt ryms bättre och mer logiskt. Jag har faktiskt aldrig haft så fin ordning bland mina kläder. Det enda som saknas nu är att ha hit en elektriker som ordnar så att det finns belysning där inne. Ett framtida projekt är även att måla taket och tapetsera men det sparar jag lite på.  

Nåväl vi fortsätter! Det gamla TV-rummet är nu ett lek- och pysselrum till barnen och har möblerats med vår gamla kökssoffa som stått i vägen i biblioteket och med ett köksbord som jag sparat på och tänkt att det kan vara bra att ha. I en av krypvindarna inne i Annas rum fanns dessutom en byrå som kommer bli en utmärkt förvaring för alla papper och annat pyssel som barnen behöver. När vi bar ut den från Annas rum insåg jag dels att vår tonåring inte är så förtjust i att städa! Dessutom insåg jag att hennes rum inte var optimalt möblerat. Alltså möblerade vi om och resultatet blev ett mycket större och luftigare rum. Betydligt mindre damm där inne numera också. Var helt slut när det var dags att sova och känslan av att ha förlorat en hel dag var märkligt bortblåst!

Svårt att fota i en klädkammare med kass belysning. Klänningar till vänster 

Gott om plats för skor

Långa klänningar hänger på krokar på väggen

Koftor och kavajer

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...