torsdag 3 maj 2012

Kvällsarbete

Lite arbete så här på kvällen innan det är dags att packa väskan för en tur till den gröna ön. Den här gången har jag med mig mamma och Magda och målet är som vanligt att hälsa på min syster. Tycker att nu när hon har valt att bo så där långt bort är det ju tur att hon har valt en trevlig plats att besöka. Försöker dock att förtränga det faktum att för att komma till Dublin krävs det att jag sätter mig i ett flygplan och låter mig flygas i några timmar. Förr hade jag inte ont av det alls, snarare tvärt om jag gillade att flyga och tyckte det var spännande. Älskade att ha checkat in på flygplatsen och strosa runt lite och veta att snart var jag också på väg ut på äventyr. Numera får jag panik redan innan jag kliver in på flygplatsen och paniken släpper först när jag är nere på marken igen. Undrar ibland varför jag utsätter mig för att flyga eftersom jag verkligen inte tycker om det. Eller tycker om är inte rätt ord, väl uppe i luften är jag övertygad om att detta kan aldrig sluta väl. Alltså försöker jag bota flygrädslan genom att flyga oftare, genom att läsa på om hur flygplanet fungerar och annat som skulle kunna hjälpa till. Än så länge har detta varit utan resultat. Min tanke för morgondagen är därför att strax innan planet lyfter ser någon till att slå mig i huvudet så pass hårt att jag vaknar precis när vi landat i Dublin!

Katten Nemi håller mig sällskap när jag jobbar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...