fredag 11 maj 2012

Utflykt till havet

Eftersom det är allt annat än sommar idag tänker jag att det kan vara trevligt med en liten utflykt till havet. Alltså här på VisaLiza och inte på riktigt! Den här dagen gör man bäst i att stanna inne och kura, eller i mitt fall skriva. Vet att jag redan har visat bilder från Howt på Irland men där var så fint att jag gärna delar med mig av några till. De flesta av husen var sommarbostäder och var i söndags fortfarande igenbommade. Kan tänka mig att om några veckor kommer det att vara liv och rörelse även i dessa hus. Ett av husen föll jag särskilt för. Läget var spektakulärt, huset klassiskt och gräsmattan allt annat än enkel att klippa.

Vad sägs om denna utsikt till morgonkaffet?

Undrar om muren verkligen är byggd till huset eller om den i själva verket hör till äldre byggnation?

Här har vi huset. Klassiskt elegant och känns väldigt mycket Jane Austen


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...