torsdag 25 februari 2016

Vår, vänner och sol

Tänk så gott det gör med lite sol! Lägg dessutom till att hälsa på goda vänner och bli lite bortskämd så kan livet inte bli bättre. Igår fick jag inviga solglasögonen för i år, körde sedan genom en soligt landskap på min väg hem efter att ha hälsat på vänner. Trots att jag inte är särskilt förtjust i att köra bil kunde jag inte låta bli att njuta av att susa fram genom solskenet. Dag har jag kunnat lägga till ännu ett vårtecken på min lista. Nu har jag äntligen fått se de första vårdropparna. Förvisso inte hemma i Hult ännu, men det är ändå ett säkert tecken på att vintern får maka på sig.

Det är som lite spännande med vänner och vänskap. Vissa människor är det möjligt att plocka upp samtalet precis där det slutade sist gång. Det spelar inte så stor roll om samtalet var i förra veckan eller för två år sedan. Relationen är helt enkelt sådan att den förblir oavsett hur lång tid som passerar. Andra vänskapsrelationer behöver mycket arbete för att de skall fungera. Där ett uppehåll på en månad kan innebära att en plötsligt är som främlingar för varandra. När jag var iväg hade jag förmånen att plocka upp ett samtal som sist fördes för nästan ett år sedan. En härlig känsla men samtidigt lite vemodigt att vi ses så sällan. Goda vänner borde en prioritera att omge sig med ofta!

Vår, utsikten i en annan stad, fika och solglasögon är onekligen en bra kombination!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...