lördag 20 februari 2016

Loppisshopping på tio minuter

Idag råkade jag befinna mig vid min favoritloppis tio minuter innan den skulle stänga. Tänkte att det egentligen inte var någon idé att gå in för så kort tid men kunde inte motstå det trots allt. Vad kan en hinna shoppa på tio minuter? För en van loppisshoppare hinns mycket med trots kort om tid. Prioriterade de tre områden som är viktigast för mig nämligen skor, kläder och böcker.


Tio minuters shopping resulterade i tre böcker, två klänningar och ett par skor. Allt detta till en kostnad av 140 kronor. Att shoppa loppis har många fördelar och det låga priset är en av dessa. Det är ju dessutom otroligt mycket bättre att kläder som inte används lämnas till loppis och på så vis kan bli någons favorit istället för att hänga oanvänt. När det gäller skor tycker jag som bäst om dem som är från 40-tal till 60-tal men skor i stilen från den tiden går precis lika bra.



Den ena klänningen tror jag kommer att bli en favorit till sommaren. Tillräckligt enkel för att passa till vardags men med rätt accessoarer passar den även till fest. Tycker om kläder som passar till både och. Då blir de betydligt mer användbara än om de bara passar till det ena eller till det andra. Sen tycker jag förvisso att vardagen är en tillräckligt bra anledning för att klä sig festligt. Varför spara på det som är fint? Det är ju betydligt fler vardagar är festdagar vilket gör att vardagen onekligen förtjänar de fina kläderna.


House of Lola är ett av mina absoluta favoritmärken. Är kanske lite partisk eftersom jag en tid faktiskt sålde kläder för dem. Fast även efteråt älskar jag kläderna eftersom de är snygga men så sköna och bekväma att det känns som att en går runt i pyjamas! Alltså blev jag mycket nöjd över att fynda en lolaklänning idag. Dessutom en modell som jag helt har missat. Långklänningar brukar inte riktigt vara min grej. Jag är alldeles för kort för att passa i långklänningar. Den här klänningen är däremot mittemellan hellång och knälång vilket blir en alldeles perfekt längd för mig.

Förresten himla bra att ha barn när en vill ha hjälp att fota sina nya inköp. Blir som så mycket enklare när en har fotograf att tillgår!

1 kommentar:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Älskar att fynda på loppis och second hand!!! Superfina fynd du hade gjort!!! <3

Kram
Petronella

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...