tisdag 29 mars 2016

Odlingssäsongen har börjat

Den här våren har varit en av de märkligaste någonsin. Har nog aldrig haft så fullt upp som nu! Detta har resulterat i att jag drog igång årets odlingssäsong betydligt senare än planerat. Ett tag tänkte jag att det kanske var lika bra att strunta i odlingarna i år eftersom jag har svårt att hinna med nu. Fast det är ju bara just nu det är lite fullt upp. Till sommaren skall jag vara ledig i många veckor, nästan lika länge som barnen har sommarlov. Skulle jag då inte ha mina odlingar att pyssla med skulle det nog inte kännas som sommar tänker jag. Alltså tog jag mig i kragen för drygt två veckor sedan och sådde allt som behövde förkultiveras. Nu grönskar det för fullt i biblioteket där jag förvarar alla plantor. Det gör mig smått lycklig att se hur det växer från dag till dag. Igår fanns det inte ett enda tecken på att den physalis jag sått var på väg upp. Idag fanns där en antydan till grönt även i lådan där jag sått physalis. I år sådde jag extra mycket aubergine eftersom det blev få plantor förra året. Många av fröna jag sådde tycktes inte gro och därför sådde jag fler i år. Detta har i sin tur resulterat i att jag har mycket gott om aubergine. Tänk vilket trevligt problem att ha lite väl gott om aubergineplantor. Längtar redan efter allt gott jag skall tillaga av skörden.

Årets odlingar så här långt

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...