torsdag 23 augusti 2012

Projektplanering

Även om taket inte är färdigt ännu så har jag gått vidare till nästa projekt. Eller rättare sagt till planeringen av nästa projekt. Idag delar småtrollen rum men det blir allt tydligare att de behöver egna rum. Nu när vi ändå har hållit på och grejat med taket har vi dessutom sett till att få bytt ut fönstret i deras rum till två fönster. Flickornas stora rum ska delas av till två lite mindre rum och även om ytan per barn blir blygsam tror jag ändå att den kommer att vara uppskattad. Dessutom har de ju hela lekrummet att vara i. Att planera renovering av barnrum är dock inte helt enkelt av flera faktorer. Å ena sidan skall det vara slitstarkt och lekvänligt och å andra sidan hålla över tid. Det vore ju trevligt om vi slipper renovera barnens rum de kommande 4-5 åren. Just där ligger utmaningen eftersom flickorna idag är 7 och 9 år och då skall rum skapas som passar även när de är 11 och 13 år. När jag var 6 år flyttade min familj till ett nybyggt radhus. jag valde tapeterna själv och älskade mina rosablommiga tapeter och tyckte att de var helt fantastiska. När jag var 11 år avskydde jag tapeterna och önskade mig istället något annat. Det skall bli spännande att se vart det här landar och dessutom se om vi klarar tidsplanen.

Ungefär så här kommer barnens nya rum att bli i storlek. Bild från Hemnet

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...