fredag 31 augusti 2012

Min egna dag!

Som jag tidigare har berättat så älskar jag kalas och tar alla möjligheter till att få ställa till med kalas och bjuda in trevliga människor och bjuda på gott att äta. Med samma logik älskar jag också födelsedagar. Jag tycker att det är en alldeles fantastisk tanke att ha en egen dag då man firas och uppmärksammas. Det är ju roligt att få ge någon en fin dag samtidigt som det är trevligt att själv vara föremålet för gratulationerna. Jag har ärligt talat aldrig förstått det här att när man blir vuxen då ska man sluta fira sina födelsedagar. Man kan få lov att fira när man fyller något jämt som 30 eller 40 men inte annars. När jag fyllde 27 och bjöd in till kalas fick jag faktiskt frågan om det inte var dags att sluta ha kalas när jag var så gammal. Nu ett antal år senare känner jag mig fortfarande inte för gammal och hade därför kalas redan i lördags. Lite tidigare än vanligt men jag fick ju passa på när lillsyster var här och kunde vara med. Idag blir det därför en ganska lugn födelsedag, men visst ska här firas! Dagen till ära har min favoritfilm Amélie från Montmartre inhandlats och jag längtar redan efter att det ska bli filmkväll.

 Vad gäller tårta och sådant där så är ju även det något jag är barnsligt förtjust i. Tycker att det är konstigt att jag inte tidigare upptäckt hur fantastiskt roligt det är att göra tårtor. Om jag fick välja helt fritt utan begränsningar så är det nog denna vackra tårta från Sockerrus som jag skulle välja. Tror att det är den vackraste tårta jag någonsin har sett. Fast frågan är om man skulle våga äta den? Känns ju nästan synd att förstöra något som är så vackert!


Sockerrus är en fantastiskt inspirerande sida för den som går i baktankar. Länk till sidan hittar du HÄR!

1 kommentar:

Unknown sa...

Stora stora stora gratulationer på din dag . Här älskas det också att firas födelsedagar trots att jag börjar bli " gammal" men det är ett trevligt tillfälle att samla alla, umgås och äta tårta;)

Hoppas din dag var fantastisk och att filmkvällen lyckad
Kram
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...