onsdag 22 augusti 2012

Med en enkel tulipan eller vad man nu väljer...

Fördelen med en egen trädgård är att det alltid finns vackra blommor att tillgå när man ska gå på kalas. Jag har lite svårt för buketter gjorda av snittblommor. Buketter med snittblommor blir så perfekta, de blir lite för tjusiga och även om det kan vara fint så är det inte riktigt min grej. Att göra en bukett av de blommor som finns i trädgården blir både mer kreativt och personligt. Jag har ju dessutom den stora fördelen att ha massor av ogräs växande som ofta gör sig riktigt bra i en bukett även om de kanske inte är älskade i trädgården.

Bukett gjord på praktlysing, rönnspirea och rosenhallon

Ombunden med brunt silkespapper och gammaldagspaketsnöre

Anna på väg till kalas tidigare i sommar

5 kommentarer:

Hannis sa...

Jag kan villigt erkänna att jag faktiskt avskyr färdiga buketter av snittblommor...
Hemskt och otacksamt kanske det låter men dom känns så himla opersonliga!
Hellre en vild bukett eller en ensam blomma=))

Hoppas du har en bra dag/Hannis

Unknown sa...

Visst är det något speciellt med blommor från den egna trädgården och tänk så mycket mer miljövänligare det är om man plockar blommorna själv än att köpa snittblommor. Här älskas blommor från trädgårdar och speciellt att få;)

Önskar dig en härlig kväll
kram
Annie

VisaLiza sa...

Det här kanske är lite knäppt men buketter av snittblommor får mig att tänka på Sepford wives... att allt är lite för perfekt :)

VisaLiza sa...

Smart att tänka på det där med miljöaspekten i buketten från trädgården. Vid samma kalas hade en av mina vänner med en bukett gjord på dill, även den mycket uppskattad :D

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jamen, visst är det helt klart allra finast med en handplockad! Det är lite omsorg, arbete och kärlek bakom! Fiin Anna med vacker bukett!

Kram
Petronella

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...