söndag 2 september 2012

Internationell godnattsaga

I vår familj är avstånd något av ett problem eftersom min syster bor i Dublin. Även om vi ses så ofta vi kan så hinner barnen ändå växa mellan gångerna och Becka känner att hon missar mycket av deras liv. För att göra avståndet lite mindre så har hon därför börjat läsa saga för barnen på söndagarna. Becka sitter i Dublin vid sin dator och småtrollen bäddar ner sig i vår säng och tar en dator med sig. Idag har de dessutom fått en rundtur i Beckas lägenhet vilket var mycket uppskattat. Tänk så enkelt det var att minimera avståndet och göra lillsyster mer delaktig i barnens vardag. Jag minns när jag var liten då älskade jag barnprogrammet från A till Ö och tänkte att en sådan där telefon där man kan se varandra vill jag också ha. Nu är det en verklighet och gör det möjligt för barnen att höra sin godnattsaga hela vägen från Dublin.

1 kommentar:

Rebecka sa...

När jag efter många om och men fick e-boken att funka var det supermysigt att läsa saga!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...