lördag 1 september 2012

September, september

September i Hult inleds med strålande sol från klarblå himmel. September är min favorit bland månader. Det är också den månad på året som jag är mest ute i skogen. När man inte längre är ledig känns det viktigt att prioritera att komma ut i skog och mark. Resultatet blir att jag oftare kommer ut när jag har mycket att göra än när jag har oceaner av ledighet framför mig. I september fyller jag på med energi och njuter av solen. Det är ofta varmt, men inte för varmt och den där lite bitande tonen i luften är något uppfriskande. September är en rakt igenom ljuvlig månad som jag älskar och alltid passar på att njuta av. Dessutom är det en månad då jag fyller mina förråd med både lingon och svamp.

Ida älskar att följa med på tur ut i skogen. Hon gillar att få springa fritt även om hon mestadels håller sig nära familjen. Ibland när barnen är i skolan tar jag med mig Ida, en bok och en termos med kaffe och går till någon av mina favoritplatser. Kaffet smakar alltid lite bättre i det fria och böckerna blir lite mer spännande när man läser lutad mot en trädstam.


September är således en både härlig och efterlängtad månad nu när den är här. När augusti närmar sig sitt slut känns det alltid lite vemodigt att sommaren är över, men när september är här då finns det inte utrymme för vemod då finns det bara tid att njuta!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vilken härlig beskrivning av ljuvliga september. Även jag gillar hösten och september kan verkligen vara fantastisk. Det där med en bok, en termos kaffe och sällskap med hund och skog låter inte dumt alls det.

Önskar dig en ljuvlig dag
Ps. idag kommer soffan och avgörandet kommer fällas, hoppas den går att sitta i;)
KRam
Annie

VisaLiza sa...

Åå vad spännande med soffan :) Du ska se att det blir bra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...