torsdag 7 februari 2013

Efter viss tvekan...

Det är nästan så att detta känns lite pinsamt! Fast egentligen är det inte ett dugg pinsamt. I måndags kom jag hem från Berlin (som var kallt och regnigt och alldeles underbart) och imorgon åker jag till Dublin! Lite tokigt är det att fara utomlands två gånger på en vecka men eftersom att jag under hela våren skall arbeta intensivt med min mastersuppsats så kommer det att bli svårt att få tid till att hälsa på min lillsyster. Fast kanske är det så att jag borde göra mig tid att åka dit eftersom jag lyckades plugga riktigt bra när jag var på besök senast. Lite märkligt dock att det skall krävas resa till ett annat land för att hitta studiero!

Hoppas att våren är närmare i Dublin än i Hult. Den här bilden är från när
mamma, Magda och jag var och besökte lillsyster i maj förra året

Jag hittar nog inte några vårblommor men barmark och några plusgrader räcker för att få mig på gott humör!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...