lördag 10 maj 2014

En alldeles särskild dag

Den här dagen har inte varit vilken dag som helst. Idag är det nämligen min fina vän Sophies födelsedag. Kan inte riktigt förstå att Sophie fyller femtio år idag, mina barn kallar henne nämligen för Fjortis. Inte för att hon är barnslig utan snarare tidlös. Sophie hade inte en aning om att hon skulle firas av släkt och vänner idag. Det blev en alldeles ljuvlig överraskning och dag. Få födelsedagar har varit så trevliga att fira som denna. Jag älskar ju både kalas och födelsedagar så detta var onekligen roligt att få vara en del av.


 För nu får dagen sammanfattas med fyra bilder men den längre beskrivningen kommer den också. Innan vi väl kom oss iväg idag hade jag ett väldigt sjå att hitta en lämplig outfit för dagen. Den fina rutiga kjolen köpte jag i Skottland i söndags och ville hemskt gärna kunna ha den. Fast vad göra när det just nu är mycket begränsat utbud av skor? Hittade ett par rosa skor längst in i klädkammaren som jag nästan hade glömt bort trots att de är ett par gamla favoriter. Ett par rosa skor blev alldeles utmärkt till dagens tänkta klädsel. Det har varit en fantastiskt härlig dag, en sådan där dag som för alltid kommer att ligga kvar i tanken som ett soligt minne!

1 kommentar:

Christina sa...

Vad snygg outfit, starka färger är precis vad man behöver just nu. Jag drömmer om en röd klänning.
Överraskningskalas låten mysigt, som du säger ett minne för livet.
Ha det fint!
Kram Christina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...