torsdag 25 juni 2015

Ett annat tempo

Jag har de senaste veckorna fått anpassa mig till ett annat tempo än det jag är van vid. Har varit sjuk i flera veckor och tycks inte bli helt bra. Hostar om nätterna och tycker synd om mig själv. Om dagarna är jag enormt trött eftersom jag som sagt inte sover ordentligt. Skyller på vädret och tänker att hade det bara blivit soligt och varmt då hade jag snart varit frisk och piggelin igen. Just nu räcker orken knappt till allt det där jag måste göra vilket innebär att det jag vill göra orkas inte med. I detta väcktes dock en insikt om att jag prioriterar alldeles tokigt. Att en behöver det där som gör en lätt om hjärtat för att få energi. Så är det givetvis även när en är sjuk. Det jag längtar efter som jag tror kan ge mig energi och kraft är en strand, en varm sol och en bra bok. En strand har jag i närheten och böckerna jag vill läsa ligger på hög men hur beställer jag bra väder? Å andra sidan är det varmt och gott i mitt växthus oavsett väder. Alltså tänker jag imorgon flytta in i växthuset, läsa en bra bok och se hur månader av arbete växer och grönskar runt omkring mig.

Fantastisk sandstrand i Malahide på Irland

2 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Det låter klokt!
Ställ in en balja för fotbad också, kanske med lite sand i botten, så har du ju nästan en strand.
Kram

Christina sa...

En skön vilsäng, några filtar, en kopp te och en hög böcker i växthuset låter som en god idé...
Krya på dig!

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...