torsdag 2 juni 2016

Frukost och mellanmål i farten

Ljuvlig sommar råder och jag vill bara njuta av den härliga tiden. När det blir varmt försvinner nästan alltid min lust att laga mat. Det blir lite motsägelsefullt eftersom sommaren är den tid då en verkligen har tid att njuta av just god mat. Jag drömmer därför om ett utekök så jag slipper gå in och laga mat. Jag vill ju vara ute så mycket som det bara går. Alltså blir det just nu mycket mat i farten. Särskilt när det gäller frukost och mellanmål.

Elvis hjälper till med fotograferingen


Just smoothie är enligt mig otroligt praktiskt. Det är något som går att variera i oändlighet och enkelt att ta med sig. Jag passar ofta på att göra en ordentlig omgång när jag ändå håller på. Praktiskt att ha i kylen och enkelt kunna ta med sig.


Smoothie med smak av chai och jordnöt
1 ägg
1 banan
1 msk chiafrön
2 dl havremjölk
3 msk risproteinpulver med chaismak
3 msk jordnötssmör
0.5 dl havregryn

Gör så här:
Mixa samtliga ingredienser. För tunnare konsistens, tillsätt mer mjölk. Servera och njut!

Kommentar:
När det gäller mjölken går det givetvis alldeles utmärkt med vanlig mjölk eller annan laktosfri sort. Jag gillar att använda havremjölken med chaismak eftersom det ger en än tydligare smak. Risproteinpulvret jag använder är från Renée Voltaire men det finns helt säkert fler sorter.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...