söndag 5 juni 2016

När tiden står stilla

Vår har bytts ut mot sommar och med det äntligen ett lugnare tempo. Omställningen mellan högt och lågt tempo är dock inte helt enkel kan jag känna. Att gå från att ständigt vara effektiv till att plötlsigt kunna ta saker lite mer som de kommer. Då kan det vara vara en god idé att byta miljö om så bara för några dagar. Landade i Zadar om söndagsmorgonen och började dagen med en kopp kaffe vid havet. Satt där i flera timmar med min kopp kaffe, tittade på folk och njöt av att bara vara. Har varit i Zadar förut och känner inte några krav alls på sådant som jag borde göra. Min plan är mycket enkel den här gången. Gå tll stranden, vara på stranden, strosa längs havet, äta god mat och kanske titta i en bok eller så. Insåg när jag kom till rummet igår att jag inte tittade på klockan en enda gång på hela dagen. Märklig känsa det där att tiden inte har betydelse när varje minut brukar vara intecknad annars. Ett lugnare tempo gör också att en har möjlighet att umgås med sina egna tankar. Att fundera över de stora sakerna i tillvaron på ett sätt som annars inte är möjligt. Känner att jag för första gången på mycket länge landar i mig själv och att det onekligen känns riktigt bra.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...