lördag 11 juni 2016

Stannar upp en stund

Vaknade tidigt den här lördagsmorgonen, långt innan klockan ringde. Mitt sovrumsfönster är alltid öppet så här års och jag kunde höra fåglarna kvittra i trädgården. Spetsgardinen fladdrade lätt för vinden och en bit blå himmel syntes. På dagens agenda står egentligen allt för mycket planerat. Jag hade råkat boka in både Feministisk festival i Malmö och West Pride i Göteborg på samma helg. Egentligen lockade nog feminismen som mest men när mitt resesällskap ändrade sig kändes det plötsligt väldigt långt till Malmö. Alltså blev valet att fullfölja planen om West Pride och ta tåget till Göteborg tidigt om morgonen. Fast när jag låg där i min säng och tittade ut genom det öppnar fönstret konstaterade jag att det som behövdes göras idag är att stanna upp. Att ta mig tiden att lyssna till fåglarna och att sitta länge i min trädgård. Allt det där andra finns ju kvar ändå, men den här morgonen när jag söker stillhet den finns bara här och nu. Så idag stannar jag upp, andas djupt och konstaterar att stillhet ibland är nödvändigt för att väga upp ett snabbt tempo.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...