torsdag 1 september 2016

Sommarens slut

Första september idag och med det har vi gått in i en höstmånad. Det har ju redan känts som höst en tid men nu tycker jag det är mer acceptabelt när kalendern visar på höst. Augusti var sitt väder till trots en riktigt härlig månad. Inte riktigt lika mycket resande kors och tvärs som under juli vilket faktiskt var lite skönt.


Månaden inleddes med en vecka då kidsen och jag åkte till Trollhättan varje dag för att tjejerna skulle vara med på fantastiska Popkollo. De ägnade dagarna åt sång och jag ägnade dagarna till att skriva på min mastersuppsats.


Under sommarlovets sista vecka hann vi med att skörda i trädgården, ta en tur till Varberg och dessutom ge oss ut i skogen och plocka bär. Jag läste dessutom om Det kallas manshat av Carin Holmberg som är en alldeles fantastisk bok. Har du inte läst den så LÄS! Lite skrämmande dock att den fortfarande känns lika aktuell tjugo år efter att den först publicerades.


Under den där sista veckan hann kidsen dessutom med att gå på cirkusskola tillsammans med Cirkusexpressen. Största händelsen i augusti måste dock vara att Camilla och jag startade CamiLiza Podd. Vi spelade in ett provavsnitt för att känna oss för lite och sedan körde vi igång på allvar. Idag publicerade vi avsnitt nummer två och det känns verkligen fantastiskt roligt. Vi har fått fin respons på podden och har riktigt kul när vi spelar in. Tänk att det skulle dröja så länge innan vi hittade ett gemensamt projekt att satsa på.


När skolan drog igång för kidsen satte också arbetet med politiken och med folkbildningen igång igen. Det är verkligen en fin förmån att få möjlighet att syssla med sådant som jag älskar allra mest. Som medlemsutveckling, internationella frågor, sociala medier och det dessutom med inspirerande och engagerande människor.


Lite färre utflykter den här månaden men en riktigt fin gjorde Sophie och jag till Tjolöholm slott. En otroligt vacker plats med spännande historia. Det regnade hela dagen vi var där men vi var riktigt nöjda ändå. Besöket gav mersmak och vi vill gärna komma tillbaka och se trädgården ordentligt.

Något som har varit lite av en prövning under sommaren har varit köket här i Hult. Äntligen börjar slutet närma sig och snart är det färdigt. Jag verkligen längtar efter att slippa ha kylskåpen i vardagsrummet och att ha ett funktionellt kök. Augusti avslutas som alltid med att jag fyller år på dess allra sista dag. I vanliga fall brukar det innebära att jag ställer till med kalas men inte i år. Istället får det bli ett ordentligt invigningskalas när köket är helt klart. Då skall jag baka och laga mat i mängder och fylla mitt kök med goda vänner och mycket skratt.

1 kommentar:

Bakom dörr nr. 11 sa...

Jag älskar hösten så mig gör det inget.
Allt lugnar ner sig och man kan med gott samvete
mysa inne med massa tända ljus :)
Önskar dig en bra start på veckan.
Kram Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...