måndag 26 september 2016

Galet många intryck

Det har varit en intensiv och alldeles fantastisk helg. Galet många intryck och upplevelser på kort tid men jag känner att jag i helgen ar samlat på mig minnen jag alltid kommer att minnas. Helgen inleddes med en heldag på bokmässan i Göteborg. Lyssnade på flera intressanta föredrag, träffade spännande människor och köpte givetvis massor av böcker. Satt på första parkett när Anna-Karin Nyberg och Clara Lidström pratade om Sociala medier och härskartekniker. Anna-Karin har skrivit en helt fantastiskt bra bok som heter just så som jag nästan läst sönder. Sällan har en bok varit så användbar som den har varit.

När dagen på bokmässan var slut mötte jag upp min fina vän Frida och vi for söderut med Trelleborg som destination för vidare avfärd mot den tyska ön Rügen. Efter att ha sett otroligt mycket vackra bilder från ön var mina förväntningar skyhöga. Ön överträffade dem alla och jag längtar redan tillbaka och funderar på hur snart det är möjligt att åka tillbaka. Det var vackert och trevligt. Dessutom fick utmana mig själv lite vilket alltid är intressant. För mig var det här första gången jag körde bil i ett annat land. Eller nja jag körde ju faktiskt några kilometer i Namibia förra året men det var så kort att det inte riktigt räknas. Dessutom for jag iväg med sju par skor och ingen necissär. Onekligen en tuff nöt att knäcka! Som tur var låg min gymväska kvar i bilen och resten kunde jag lösa genom att låna och att köpa.

Resan var verkligen helt fantastisk och bestod av allt som gör en resa riktigt bra. God mat, fint sällskap, spännande platser och otroligt fint sommarväder. Känner mig tacksam och glad över möjligheten att fara iväg några dagar och fullkomligt översköljas av intryck.


1 kommentar:

Min Lilla Kokvrå sa...

Vilken fantastiskt härlig helg du verkar ha haft :)
Bokmässan suckar jag över varje år och undrar varför jag aldrig åker dit, måste bli av någon gång,
och Rügen har jag hört och läst så mycket gott om, så det är också ett måste, någon gång.

Förstår att det blev många intryck under en helg att hinna smälta..

Allt gott!
Kram Birgitta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...