tisdag 3 januari 2017

Ljuvliga juliga december

Det är inte bara december som är till ända utan hela 2016. Under året som gått har jag summerat varje månad och så även för årets sista månad. Till skillnad från resten av året har december varit en tämligen lugn månad. Dels för att jag valt att prioritera att fika och julmysa, men också för att jag likt många andra låg nerbäddad i feber och halsont. Sjukdom till trots har december varit en riktigt härlig månad och det var skönt att byta tempo ett tag. Vi har fikat, haft invigning av köket och firat jul här hemma i Hult. Nyår är kanske den festligaste av högtider men i år längtade jag verkligen bara efter att sitta i soffan och titta på filmer. Kändes helt perfekt att fira nyår i myskläder och utan några krav. På många sätt känns faktiskt december lite som en semestermånad. Vi har visserligen inte haft semester på riktigt men den där skillnaden i tempo gjorde stor skillnad. Jag har haft tid för sådant som jag inte riktigt hunnit med vilket har känts otroligt skönt. Jag känner mig i balans med livet och det tackar jag denna ljuvliga månad för. Märkligt hur det kan behövas lite feber för att ge sig själv lite vila och utrymme för sina tankar.

Några guldkorn från december

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...