måndag 14 november 2016

Helgens loppisfynd

I helgen som gick for barnen, Sophie och jag på loppis. Alltid lika spännande och alltid lika oförutsägbart. Hittade ett otroligt fint vardagsrumsbord och kunde inte släppa tanken på det där bordet. Konstaterade att det skulle få plats i bilen och höll tummarna för att det skulle vara rätt storlek hemma. Har nämligen känt en tid att vardagsrumsbordet som jag renoverade för några år sedan inte längre var helt rätt. Mitt loppisfynd visade sig dock vara alldeles perfekt. Fantastiskt att kunna köpa ett nytt vardagsrumsbord för 90 kronor.


Förutom bordet hittade jag också en riktigt fin och rejält lång trasmatta. Tänk så många timmar det tagit att väva den fina mattan som är nästan tre meter lång. Nu har den hamnat i ett hem där den är mycket uppskattad och där det sätts stort värde på hantverket. Trodde nästan inte det skulle vara möjligt att hitta en matta som var så lång som jag önskade så jag är verkligen nöjd med mitt fina fynd. Jag är ju svag för kläder och då är verkligen loppis helt perfekt. Drömmen är alltid att göra riktigt fina vintagefynd men det är svårare och svårare. Att göra fina fynd är nästan alltid möjligt. Barnen hittade ordentligt med kläder för att ersätta det som de växt ur. För min del hittade jag en fin klassisk blå klänning och en riktigt fin kavaj. En snygg kavaj är alltid rätt och gärna en som inte är svart. Förvisso är det både snyggt och klassiskt, en svart kavaj är ett måste i varje garderob.

1 kommentar:

Karin Härjegård sa...

Vilka fynd! Så roligt! Loppis är grejen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...