måndag 21 november 2016

Måndagsfunderingar

Det är måndag och en ny vecka väntar. Känner som lite barnslig förväntan inför det faktum att veckan avslutas med den första dagen av jul. I min mening är det från första advent fritt fram att helt gå in i julfirande. Varför spara in på krutet när det är något av det bästa som händer på året. Varför spara på julfirandet till att bara vara några dagar när det istället kan vara något som pågår under nästan en månad. På lördag väntar dessutom årets första julmarknad för min del och innan dess ska hemmet pyntas och bli fint. Köket är i det närmaste färdigt vilket innebär att det inte längre finns pågår något renoveringskaos i huset. Sedan renoveringen av mitt arbetsrum påbörjades i mellandagarna förra året har huset befunnit sig i ett ständigt renoveringsläge vilket frestar på tålamodet. Svårt att hitta de saker en behöver och helt omöjligt att hålla rent och snyggt när huset som sagt befinner sig i kaos. Steg för steg blir renoveringsobjektet för den händige till ett färdigt hus men än är det en del kvar att göra. Nu får det dock vänta till en bit in i januari innan nästa projekt sätts igång. Börjar bli lite trött på att leva med dessa ständiga renoveringar som huset i Hult kräver. Å andra sidan längtar jag efter att bli klar och köket var ett stort steg i rätt riktning. Något år till av arbete så bör huset vara helt färdigt och då skall jag enbart fokusera på min underbara trädgård. Jag har projekt och idéer för trädgården som nog kommer att hålla mig sysselsatt de kommande åren och det är något jag verkligen ser fram emot. Jag är helt enkelt den typen av människa som gillar att hålla mig sysselsatt. Nu väntar en ny vecka med högt tempo och som sagt det där adventspyntandes ska också pusslas in. En sak är jag helt säker på och det är att jul och renoveringar inte hör ihop på samma sätt som jul och stress inte heller gör det. Jag vill njuta jul helt enkelt!

Fångade en ekorre på bild i Edinburgh. Hen ser lite filosofiskt funderade ut.
Känns som om det representerar mina tankar denna måndag också.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...