torsdag 17 november 2016

Så som du brukar vara

November nu känner jag åter igen dig! Nu när du bjuder på regn och grått väder. Du lyckades en stund att lura mig till att tro att du var januari. Du vet den där tiden på andra sidan jul då det åter är lite ljusare, inte mycket men tillräckligt för att göra skillnad. Januari är lite kyligare än november förvisso men bjuder ofta på kombinationen av gnistrande snö, isande kyla och ett alldeles fantastiskt ljus. Inte konstigt att jag en stund blev förvillad då du november plötsligt uppvisade allt detta som januari brukar erbjuda. Nu är ordningen återställd och du är åter ditt vanliga grå och regniga jag. Den som istället är förändrad är jag! Märkligt nog längtar jag nu efter både kyla och snö. Längtar efter att bylta på mig ordentligt med kläder och ge mig ut i snön tillsammans med Ida. Längtar efter att känna hur den kalla luften biter i kinderna och gör min näsa alldeles kall.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...