tisdag 19 november 2013

Gör om och gör rätt!

De senaste veckorna har livet susat på i ovanligt hög fart och jag har känt att det inte har varit ett helt behagligt tempo. För att hinna med allt som skall hinnas med har träningen fått prioriteras bort, den har helt enkelt inte hunnits med. Tänk när skall jag egentligen lära mig, det är ju träningen som gör att jag orkar med ett högt tempo och mår bra. Märkligt ändå hur lätt det är när man är mitt uppe i livet att glömma bort det där som är nödvändigt för att både kropp och själ skall må bra. Jag har de senaste dagarna faktiskt börjat fundera över om något varit fel eftersom jag känt mig så trött och sliten. Nu har jag sett över mina prioriteringar, planerat in träning i kalendern igen och dessutom sett till att ha hunnit med alla dagens möten och att dansa zumba. Jag gör om och gör rätt helt enkelt!


4 kommentarer:

Min Lilla Kokvrå sa...

Under månaderna november och maj har livet en förmåga att rusa fram i 180 knyck, minst, och det mesta bara susar förbi, men det är bara att hålla i och följa med eller så drar man i nödbromsen och stannar upp och tar sig tid att se sig omkring, vilket är lättare sagt än gjort, det är många i ens omgivning som jagar på både privat och i arbetet och inte minst en själv. Just nu längtar jag efter den långa julledigheten som är i år, för då tänker jag ta det väldigt lugnt och bara koppla av och ta dagen som den kommer. Ett löfte jag gett mig själv och som jag lovat att hålla :)

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilken härlig bild på dig! Det var ord och inga visor och kanon att du prioriterar din träning som gör att du mår bra!

Kraam
Petronella

Hemkära Hanna sa...

Snygg bild på dig!
Ja, denna tid när man borde ägna sig åt att mysa och njuta är verkligen fartfylld.

Linda i Berlin sa...

Hejja! Det är så härligt att träna och jag känner verkligen på en gång när det har gått för länge.

Tjusig du är i din nya frisyr. Den passar dig skitbra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...