måndag 4 november 2013

Minisemester

Den här helgen har maken och jag varit iväg på en liten minisemester i Varberg. Raimo och jag bokade in oss på ett trevligt hotell nära både centrum och havet. Vi tog en sen lunch, checkade in på hotellet som bjöd på eftermiddagskaffe och sen passade vi på att umgås med goda vänner som bor i Varberg.


Varberg bjöd på fantastiskt väder och ett stilla hav och dessutom en härlig promenad längs havet. Vi promenerade medan skymningen tog oss från dag till kväll och jag förstår verkligen att våra vänner valt att bosätta sig där.



Det blev en sådan perfekt dag och kväll som ger energi för lång tid framöver. Promenaden följdens av god mat, gott vin och Så mycket bättre och trevliga samtal. Dessutom fick vi för första gången träffa deras lilla dotter vilket var mycket trevligt. En helt bedårande liten tjej på fem månader.







En härlig lördag följdes sedan av en lite mer ansträngande söndag då vi besökte Ullared. Skönt att bara ha några mil att köra och inte vara trött redan innan man kom fram. Även om det alltid är galet mycket folk som också skall handla när man själv vill handla så är det skönt att kunna köpa allt under ett tak. Nu är förråden ordentligt påfyllda och de flesta julklapparna inhandlade. Kanske kan i år bli det där året då vi istället för att stressa jul bara njuter oss igenom julen!



5 kommentarer:

Hannis sa...

Så vackert det ser ut att vara!
Har aldrig varit i Varberg.
Och jag tänker alltid att jag reser för lite i Sverige.
Mysigt att ni haft lite egentid!

Kram Hannis
Ps. En vän till mig har målat köksdörren med skoltavelfärg.
Blev riktigt bra!

choicesbyannie sa...

Varberg är fantastiskt, älskar både varberg och falkenberg vi har spenderat många av mina bardomssommrar just på de ställena. Nu fick jag en sådan enorm längtan efter havet så frågan är om jag inte ska försöka planera in en tripp. Har ju kusiner som bosatt sig i varberg.
Tackar så mycket för dina röster;) det värmer och nu börjar det bli riktigt nervöst;)
Självklart är ekologiskt viktigt att köpa även ur arbetarnas synvinkel, men tyvärr har många svårt att tänka så och det är först när det kan påverka oss som vi gör något åt det;( sorgligt men sant (vi är alltid oss själva närmast)

Önskar dig en härlig vecka
Kram
Annie

jennie sa...

Så underbart med en minisemester! Det ska en verkligen unna sig :) Ni ser ut att ha haft det hur fint och mysigt som helst. Visst är Ullared energikrävande, men så skönt att ha julklappar ordnat. Fin ny header också!!

Hihi, jag hade drömt om våfflor i flera dar innan det äntligen blev av. Såå gott :) Njut av dem ikväll och ha en fin dag <3 Jennie

Diana sa...

Vad mysigt med lite ensamtid! Ni fick se en massa vackert också.

Hemkära Hanna sa...

Vad härligt att få rå om varandra på en liten minisemester!
Otroligt vackra bilder!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...