fredag 1 november 2013

Lite tuffare!

Idag har jag äntligen varit och klippt mig. Detta är något som behövts en längre tid men som ändå inte har blivit av. Jag är hopplös på det där med att komma ihåg att boka klipptid! Den här gången tänkte jag dessutom att våga mig på att testa en ny frisör nämligen Sara på salongen Rockstart i Dingle. Hon fick mitt gillande redan när jag bokade tiden eftersom jag själv kunde gå in på nätet och leta upp en lämplig ledig tid och boka in mig. Själva lokalen var en riktig upplevelse att kliva in i eftersom den var tjusigt inredd i retrostil. Det är lätt att få mig på gott humör med fin inredning och enkel bokning.


Resultatet då? När man går till en frisör är ju resultatet av klippningen onekligen viktigt. Eftersom jag sparar till långt hår och håret dessutom var slitet fanns det egentligen inte så mycket för henne att göra. En ny uppklippt frisyr skulle ju göra att det tar längre tid att få längd på håret. Sara visade en enkel uppsättning som fungerade på den längd jag har på håret och jag kan bara säga att jag är nöjd. Tufft och stiligt på en och samma gång och dessutom fick jag en bra förklaring på hur jag skall göra. Kanske inte en frisör att göra varje dag, men helt klart något jag kommer att testa på egen hand. Skall bli spännande att se om jag får till en lika tjusig frisyr själv.


Väl hemma var jag givetvis tvungen att matcha klädsel med tjusig frisyr. En tjusig frisyr förpliktigar snygg klädsel och sminkning.


Bra också att jag fick en möjlighet att visa upp pennkjolen som jag fyndade på loppis i sommar. En härlig kjol från 60-talet som kostade mig hela tio kronor. Skorna är även de äkta gamla. De köptes på en loppis för si så där åtta år sedan för femtio kronor. Jag kostade på dem en omklackning och även en förstärkning av klackarna. Klackarna är gjorda av trä och skomakaren förstärkte dem genom att sätta in en metallgrej. Renoveringen av skorna kostade tvåhundra kronor men det har det verkligen varit värt. Jag använder dem minst tre gånger i månaden året om och om man ser till pris per tillfälle har det verkligen varit ett bra köp. Den svarta blusen har jag ärvt av en kamrat och koftan är ett riktigt fynd på årets sommarrea. En grön kofta passar märkligt nog till nästan allt!


Jag håller just nu på och försöker att lära mig att lägga eyeliner riktigt tjusigt. Inte så enkelt som man skulle kunna tro att få till den rätta bågen på linjen. Om några veckor ska jag iväg på en sminkkurs och det är något jag verkligen ser fram emot. Kanske kan jag då få lära mig knepet för en snyggt lagd eyeliner.


I närbild syns hårnålarna tydligt och det är inte tanken. Detta var ju en spontant gjord uppsättning och hon hade inte rätt färg hemma. Fördelen för mig är att när jag skall få till frisyren på egen hand är det lättare att se hur de ska sitta! Även om jag alltid har älskat kläder så är intresset för smink och hår tämligen nytt. Tror att det kom när Regina och jag började med våra modevisningar för några år sedan. Sedan dess har det blivit mycket smink och hår med tanke på alla fotograferingar för Livåleva. Lustigt hur ett intresse kan smyga på!

7 kommentarer:

Christina sa...

Vad snyggt det blev! Kul att vara fin i håret inför helgen :)

Känner igen det där med att inte blir färdig till att boka tid..
kram och trevlig helg

Hannis sa...

Förlåt att jag svär men det var jävligt snyggt!
Hela stilen, med kläderna och sminket också.
En puma helt enkelt!
Kram Hannis

Villa Frejas bokblogg sa...

Wow vad snygg!!! Riktigt riktigt fint. Gillar hela loooken. Kram.

Ninette sa...

wow, vad snyggt!

Min Lilla Kokvrå sa...

Tjusigt!

Torpliv sa...

Att få gå till frissan måste vara något av det bästa som finns, och vilken fin uppsättning du fick med hem! Så snyggt!
Kram Petra

jennie sa...

SUPERFINT!! Passar dig helt perfekt <3 Jennie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...