måndag 18 november 2013

Förvaring för det viktigaste

Väskor av äldre datum hör som bekant till mina passioner här i livet. Skor och väskor hör till de saker som man aldrig kan få för många av anser jag. Med det sagt kan det dock vara klokt att påpeka att jag trots detta inte tycker att konsumtion är livets främsta uppgift. För min del som gärna vill ha både skor och väskor som är vintage så handlar det om att titta på loppisar och köpa saker som så att säga redan är en del av kretsloppet.

Aftonväskor är riktigt fiffiga tycker jag. De rymmer precis lagom mycket när man skall på fest eller annan tillställning. Att ha en väska som rymmer allt för mycket kan bli ett problem eftersom den då blir tung. Det är ju lätt hänt att man packar med sig för många saker när de ändå ryms i väskan.


Den här lilla skönheten rymmer absolut bara det nödvändigaste såsom plånbok, mobil, läppstift och kam. För egen del blir jag lite nervös av att åka iväg utan min kalender som rymmer hela mitt liv. Jag har funderat på det här med kalender i mobilen men känner mig fortfarande mest trygg med min gammaldags helt analoga kalender. Dock ryms den inte i aftonväskan och kanske är det lika bra. När man skall ut och roa sig kan det vara klokt att lämna kalendern hemma.


Även denna väska är ett av fynden jag gjorde på Saltkällans marknad i september och den kostade mig hela tio kronor. Har hittills hunnit använda den två gånger vilket än så länge ger ett PPT (pris per tillfälle) på fem kronor. Undrar vad varje användning kommer att ha kostat mig om tio år?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...