onsdag 6 november 2013

No worries!

Det har gått några månader sedan jag senast var i Dublin och nu börjar jag att sakna staden. Tänkte tidigare att anledningen till att jag for dit så ofta bara var för att hälsa på min syster. Men jag inser nu att det även varit själva staden som lockat. Särskilt nu när julen närmar sig då tänker jag på den vackra julbelysningen på Grafton street och längtar dit. Ångrar nästan att vi skall åka till Rom om några veckor när vi istället kunde ha åkt till Dublin! Nåväl Dublin finns kvar och tids nog finns det möjlighet att resa dit igen. Dessutom kan man alltid resa i tanken genom att se på alla bilder från tidigare resor.


Jag har tidigare skrivit om Gatukonst i Dublin och när jag tittade igenom mina bilder från förra året hittade jag mer konst som jag inte visade sist. De här bilderna är tagna i stadsdelen Tempel bar som ligger en bra bit från där jag fotograferade de andra husmålningarna.


Verkligen kreativt och inspirerande! Undrar om Munkedal är redo för något liknande!?


Ett hus som egentligen ser ut precis som alla anda hus blir betydligt mer spännande med konst på väggarna! Man blir onekligen nyfiken på vad det kan finnas för riktlinjer för offentlig utsmyckning. I Sverige har vi ganska strikta regler för hur våra fastigheter får färgsättas. Många gånger är det klok, men då missar vi också spännande konst som denna.

Konsten har alltid något att säga!



3 kommentarer:

Hannis sa...

Coolt!
Vem vet, du kanske ska prova ge dig ut med sprayfärg i Munkedal?!
Tror jag har sagt det tidigare hos dig men jag tycker att det är synd att vi inte tar till vara på den typen av konst i Sverige.
Finns många platser som skulle bli betydligt mycket finare då.

Kram Hannis

Ninette sa...

wow, vilka väggar! snyggt!

Jasmin sa...

åh väggarna är ju helt fantastiska!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...