söndag 2 februari 2014

Ännu en skön söndag

Söndagen har kommit att bli min favoritdag i veckan. Våra söndagar börjar alltid likadant med tidig morgon och färd till gymmet. Känns härligt att börja dagen med att springa eller att ro. Det är förvisso inte alltid jag känner mig pigg och motiverad om morgonen men efter en stund går det som inte att låta bli att bli glad av att få röra på sig. Känns bra att jag börjar komma tillbaka efter vinterns sjukdomar och nu känns det som att jag orkar att springa igen vilket är otroligt skönt. Förutom träning har vi dessutom hunnit med lite fika med goda vänner, röja här hemma och förbereda för veckan som komma skall.


Från en vän som just i denna stund flyttar från Sverige till ett annat land fick jag ta över en vinterkappa. Den var egentligen tänkt till dottern men visade sig passa perfekt till mig. Jag hittade mig en grå ullkappa på loppis i höstas och har varit mycket nöjd med den. Däremot har jag saknat att ha en svart kappa till kalas. Den grå känns mer vardag och en svart mer elegant. Onekligen världsliga problem men likväl roligt att nu också ha en kappa till kalas. Har ägnat en stund denna dag åt ännu ett världsligt problem, nämligen hur jag skall klippa mig. Man är tämligen begränsad vad gäller klippning när man sparar ut till långt hår. Sedan jag började spara ut håret i somras har jag upptäckt något mycket märkligt. Håret som växer ut är nämligen lockigt! I hela mitt liv har jag haft alldeles spikrakt hår och nu plötsligt växer det ut i lockar. Som barn önskade jag mig lockigt hår så kanske det är en önskan som slagit in, det har bara tagit lite tid!

2 kommentarer:

Hannis sa...

Tycker du är fin i håret nu.
Du har fått ut det till en bra längd.
Mitt är lite mera tjurigt känns det som...
Som sagt värdsliga problem men såna kan ju vara trevligt ibland.

Kram Hannis

thejeanettishway sa...

Så fin tröja :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...