lördag 15 februari 2014

I huvudstaden

Lagom till lunch igår anlände jag till Stockholm. Syftet med min resa är folkbildning och så är långt motsvarar resan sitt syfte. Jag valde dock att åka lite tidigare på dagen än vad jag egentligen behövde för att hinna se lite av staden också. Det var länge sedan jag sist besökte Stockholm och konstaterar att även det är en stad jag saknar.


Kände mig onekligen varmt välkommen till huvudstaden när dessa tjusiga damer hälsade människor välkomna på centralen!


Så vad göra när man är i den stora staden som man sällan besöker? Valet är givet, man ser till att besöka de där butikerna som man annars bara läser om. Insåg dock att just Beyod retro även finns i Göteborg vilket jag har missat helt. Nu är detta åtgärdat och nästa gång jag är i Göteborg skall ett besök planeras in.


Kände mig otroligt inspierarad av allt vackert! Sen förfasade jag mig också över kläderna från min egen tonår. Tänk att jag hunnit bli så gammal att mitt tonårsmode kommer åter!


Vackra väskor är onekligen en fröjd för ögat


Man måste ju även prova lite så klart. Denna klänning blev jag mycket förtjust i men den uppfyllde inte riktigt alla krav jag har på mina kläder. Ett viktigt krav är att kunna andas när jag har dem på mig och det gick inte när dragkedjan dragits upp.


Efter att ha inspirerats av vintage och retro och känt lite storstadspuls har jag nu ägnat två dagar åt att vara på kurs. Är nu en mycket trött Liza med huvudet fullt med tankar och visioner för framtida stordåd!

3 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Ett litet huvudstadsbesök är alltid trevligt. Bara man slipper bo där.

Anonym sa...

~ Härligt tjusigt ~

/Kram fina du!

Fröken Grön sa...

Jag grunnar som bäst på hur länge sedan det är jag var i Stockholm. Det var garanterat alldeles för länge sedan, för jag kan inte minnas det.

Beyond Retro verkar vara en trevlig affär. Härligt att bara få gå runt och botanisera bland alla läckra kläder och accessoarer. Jag gillar vintage, men upplever att många plagg är väldigt små i storlekarna. För inte kan det väl vara JAG som har blivit för stor i storleken? ;-)

Må så gott!
/Anna-Karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...