söndag 2 februari 2014

Vägra vintage!

Det var en riktigt trevlig dag i Hult igår även om en stor del av dagen tillbringades i bilen. På eftermiddagen lämnades maken av i Munkedal för att kunna göra de sista förberedelserna inför kvällens spelning. Själv begav jag mig hemåt och tog tag i lite av alla måsten som blivit liggande. Efter en riktigt lugn fredag kändes det riktigt roligt, det räckte alltså att vara ledig en stund för att få lite ny energi. Så framåt kvällen var det dags även för mig att göra mig i ordning och åka och lyssna på Åke och Raimo när de skulle spela. Klev in i min klädkammaren och tittade på mina kläder och drabbades av den märkliga känslan att jag var helt trött på både vintage och retro. Detta innebar givetvis att det blev smått problematiskt att hitta kläder för kvällen då merparten av mina kläder är just vintage eller retro. Efter mycket letade och klurande hittade jag till slut ett par byxor och en tröja som kändes bra. Håret plattades istället för att lockas och sättas upp med hårnålar. Det blev en tuffare outfit än den klassiskt eleganta stil jag annars brukar ha och det kändes riktigt uppfriskande. Skulle dock känslan av att inte vilja ha vintage och retro stanna kvar då står jag inför lite större problem eftersom det skulle innebära att jag behöver en helt ny garderob. Fast kanske krävs det även där bara lite vilja för att den rätta känslan åter skall infinna sig.

Vad gäller spelningen så måste jag säga att jag blir så stolt över både Raimo och Åke. Dels är de riktigt duktiga både på att sjunga och spela. Förvisso en högst subjektiv uppfattning med tanke på att jag råkar vara gift med den ena musikanten. Fast vad jag hört från andra som var där så uppskattade även de musiken. Fast musiken var inte det som imponerade mest utan istället hur de hanterade situationen när ena surfplattan inte fungerade och det var i den som alla låtarna fanns. Då bara löste de situationen och jag tror inte ens att publiken märkte att det var något strul. Dessutom sitter många av låtarna så pass bra numera att varken text eller ackord behövs för att de skall kunna spela.

Sophie och jag på Café Corner

1 kommentar:

Hannis sa...

Först tänkte jag att nu har hon ramlat och slagit sig.
Men det är klart att man blir less ibland på garderoben och vill testa något annat!
Jag brukar muttra över det ganska ofta...

Vad kul med spelningen!
Och vad gör det att du kanske är subjektiv=))
Kram Hannis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...