torsdag 19 juni 2014

Återbrukad tårta

När Anna tog studenten bakade jag tårtor att bjuda på. En av tårtbottnarna blev inte bra alls. Den gick inte att skära och antagligen måste jag ha glömt någon ingrediens eftersom den blev så konstig. Fast istället för att låta den gå i komposten så sparade jag på den och såg det som en möjlighet att testa något jag alltid velat testa, nämligen cake pops.



Känns bra att inte behöva slänga mat ens när den har misslyckats tycker jag.



De ser ju riktigt festliga ut dessa klubbor av kakor. Det var pyssligt att göra och tog ganska lång tid och blev dessvärre inte riktigt vad vi hade förväntat oss smakmässigt. Innehållet kändes mest geggigt även om smaken var god. Fast jag gillar formen och tycker att det ser så trevligt ut att servera så jag tänker att jag får leta vidare bland alla recept på cake pops eller klura lite på egen hand om jag inte hittar något passande. Det måste ju gå att hitta en smak och en konsistens som passar till denna roliga form av kaka! Hur det än blev med smaken så blev det i vilket fall riktigt snygga cake pops.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...