söndag 8 juni 2014

Plats för bröllopsfest

Tänker att jag fortsätter ett tag till på temat fest och kalas. I september är det dags för bröllopsfest men planeringen pågår redan för fullt. Många bitar har redan fallit på plats och jag tror att vi först nu börjar att förstå vidden av att organisera en sådan stor fest. Tur att vi har lite träning tänker jag. Den allra viktigaste pusselbiten har varit vart vi skall vara. Det skulle vara en lokal som är fin och känns mysig, som rymmer tillräckligt många människor och dessutom inte ligger allt för långt borta. Utbudet av lokaler på nära håll är inte jättestort men vi har lyckats hitta en som uppfyller våra krav.


Vi kommer att hålla vår bröllopsfest på Kasernas bygdegård som verkligen är riktigt mysig. Möjligen lite liten men då får vi helt enkelt planera lite bättre så alla får plats. För några veckor sedan var Regina,  Vida och jag och tittade på platsen och idag har vi varit där på ett möte i ett annat sammanhang. Riktigt bra att ha fått möjligheten att pröva lokalen innan det väl är dags. Förvisso var vi ett mindre sällskap idag men ändå tillräckligt många för att vi skulle få en uppfattning om lokalens möjligheter och begränsningar. Nu återstår bara all den där andra planeringen men till den har vi gott om tid och i september blir det äntligen dags för bröllopsfest!

2 kommentarer:

Hannis sa...

Tror ni kommer att skapa en riktigt mysig fest där!
Kan tänka mig att det är en del att planera, men allt brukar lösa sig på bästa sätt.

Vet du, jag kände bara att jag var tvungen att ta med mig pälsbollen på begravningen.
Att se en kista sänkas ner i jorden är tufft som det är, då känns det bra att en fyrbent är med och tröstar den som behöver tröstas. Det blev bra.

Kram till dig//Hannis

Anonym sa...

Så mysigt med Bröllopsfest.är säker på att det blir fantastiskt :)

Ha det så gott/Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...