tisdag 16 augusti 2016

Med katten i solen

Katten Elvis är på många sätt min livscoach. Idag när solen sken då valde han att ligga på farstutrappen och bara njuta. Onekligen ett klokt val tänkte jag och gjorde samma sak. Har inte riktigt förmågan att göra alldeles ingenting och valde att även ta med mig en bok som sällskap utöver katten. Allt efter att solen förflyttade sig så flyttade även Elvis och jag runt i trädgården. Vi pausade vilan då och då och rensade lite ogräs och vattnade växthuset. Elvis vill helst sitta på mina axlar när jag vattnar och inspekterar mitt arbete efteråt. Så länge som han får vara med är han nöjd och det spelar egentligen inte någon roll vad jag gör. Jag fick ett infall nu om kvällen att möblera om pysselrummet. Inte helt enkelt att flytta möbler på egen hand med en katt på axlarna. Katten till trots blev resultatet gott och jag kunde återgå till solen och boken och det där med att göra ingenting.

Elvis

1 kommentar:

KajsaLisa sa...

Hller med dig katter är bättre än vi som går på två ben att softa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...