söndag 21 augusti 2016

Blå huset i Borrby

Vissa platser gör särskilt intryck på en och stannar kvar i minnet. Blå huset i Borrby är en sådan plats som både gjorde intryck och dessutom får mig att vilja åka tillbaka. Så otroligt fint med vintage- och retrobutik och café och dessutom en alldeles ljuvlig trädgård. Så fint med trädgårdar där det lagts både arbete och kärlek.


Sophie, Regina och jag fikade i den otroligt vackra trädgården och njöt både av omgivningen och fikat. Det var gott om andra gäster i trädgården men det märktes knappt eftersom den är så pass stor och det finns många platser att sitta på. Konstaterar att det här är en plats där en behöver gott om tid på sig eftersom butiken rymmer otroligt mycket fint och trädgården verkligen är ett måste att gå runt hela.


Många fina blickfång och jag fick mycket inspiration till min egen trädgård i Hult. Älskar verkligen byrån med blommor i och tänker att nästa sommar ska jag också ha en blomstrande byrå.


Något som jag också inspirerades av var hur de använt vatten i trädgården. Det skapar verkligen liv och lekfullhet. Vi skulle fara hem samma dag som vi var på Blå huset vilket gjorde att vi egentligen inte stannade så länge som vi önskade. Det var egentligen så med flera platser vi besökte under vår roadtrip i Skåne. Vi hade ju bara tre dagar och fick fördela tiden för att hinna se allt vi önskade. Otroligt fint egentligen när en lämnar platser och känner att en ville stanna längre och gärna kommer tillbaka. Då är det onekligen som bäst!


Jag glömde helt att fotografera i butiken men delen med café lyckades jag komma ihåg att ta några bilder på. Verkligen fint och genomtänkt och kändes lite som att förflyttas i tiden. Den röda soffan skulle jag verkligen vilja ha hemma i huset i Hult. Den hade varit perfekt i biblioteket eller pysselrummet. När köket är klart blir det nog något av de rummen som det är dags att ta sig an.


Måste ju visa upp min passade outfit när vi besökte Blå huset. Den fina scarfen var ett loppisfynd från Trelleborg dagen innan. Det loppisbesöket resulterade i riktigt fina fynd, nog de bästa den här sommaren faktiskt!

2 kommentarer:

Hannis sa...

Vilket ställe!
Där kan man ju sitta med en bok och njuta länge.
Älskar platser där man tagit sig tid att bygga upp miljön.
Där ögat möter nya saker.

Kram Hannis

lopplisa sa...

Oj! Så inspirerande och finfina bilder!! Fasen då! Att stanna i Borrby och gå på loppis i Trelleborg missade visst syrran och jag när vi nyligen hade vägarna förbi!! Vilka missar! Verkligen fint i Österlen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...