lördag 13 augusti 2016

Ett besök i syd

Sommaren tycks helt ha försvunnit även om jag hoppas på att det bara är en kortare paus. Augusti är ju egentligen en alldeles ljuvlig sommarmånad och dessutom den tid då trädgården är som härligast med allt som går att skörda. I väntan på att sommaren skall komma åter blickar jag bakåt på den sommar som hittills passerat. Funderar även framåt på kommande resor och tänker vilken fantastisk tur jag har som haft förmånen att uppleva så fina saker. Återkommer ofta till roadtripen Sophie, Regina och jag gjorde. Dels för att sällskapet var attans trevligt men också för att platserna vi besökte var särskilt fina och trevliga.

Sophie och Regina

Ett av stoppen vi gjorde var i Smygehuk. Ännu en av de där platserna som en hört talas om och kändes som ett stopp vi definitivt var tvungna att göra. Däremot hade jag innan besöket ingen uppfattning alls om vad som väntade i Smygehuk förutom att det är Sveriges sydligaste punkt.

Sophie och jag
Vi hade tur med vädret när vi gjorde vår roadtrip och jag har gott om soliga härliga bilder att titta tillbaka på. Smygehuk visade sig vara en synnerligen vacker plats att besöka. Förutom att själva landskapet var vackert fanns där mycket att titta på. Mysiga caféer och små butiker fanns där dessutom.


En vägvisare som sporrar fantasin. Vart skall nästa resa gå och vilka av skyltens platser hade vi besökt? Moskva skulle jag gärna besöka, tror det skulle vara ett riktigt äventyr. Har alltid känt mig lockad av att resa till Ryssland för att uppleva kulturen. Onekligen spännande arkitektur och musik. Vem vet vad framtiden har att erbjuda och ett besök i Moskva skulle göra framtiden till en än mer spännande plats.


Längre söderut är det inte möjligt att komma och fortfarande befinna sig på svensk mark.


Även marken innehöll en vägvisare och påminde om att vad som väntar på andra sidan havet är Tyskland. Ska bli spännande att göra resan dit i höst.



Det fanns även lekfull och fantasiväckande konst att uppleva i Smygehuk.



När vi satte oss i bilen och fortsatte vår resa mot Ystad var det med känslan av att vi gav oss av alldeles för tidigt. Att vi egentligen borde ha spenderat en hel dag i Smygehuk och det är ju verkligen ett bra betyg. Jag tycker så mycket om den där känslan när jag lämnar en plats och redan då känner att jag vill komma tillbaka till den.

2 kommentarer:

Christina sa...

Smygehuk! Vad mysigt, kul att du gillade platsen. Dit åker jag varje sommar bara för koppla av och njuta av havets vindar :)

Kram

Hem och Lycka sa...

Så himla mysigt, ser riktigt härligt ut! Idag hade vi det finfint i Dingle, hoppas solen lyste på er också! kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...