onsdag 24 augusti 2016

En tanke om våren

Jag börjar så smått att planera för våren. Snart är det ju dags att plantera lökar så jag får gott om blommor att njuta av när trädgården åter vaknar till liv. Märkligt det där att när jag förra året satte hundratalet lökar svor jag att aldrig göra om det. De där lökarna var ju tvungna att komma ner i jorden, jag hade inte någon tid alls att ta tag i det och fick plantera på alla möjliga lediga stunder. Tio lediga minuter betydde under några veckor att jag hade just tio minuter till att plantera lökar. Var så irriterad på mig själv över att jag köpt så attans många lökar. Jag kunde ju ha köpt lite färre sorter och kanske färre av varje. Till slut var dock varenda en av lökarna planterade och det var bara att invänta våren. När våren så kom blev jag väl lönad för mitt arbete och tänkte att jag borde ha satt ännu fler lökar. Nu är det snart höst igen och jag skriver listor över lökar som jag absolut måste ha i mina planteringar. Troligen kommer jag att köpa alldeles för många, svära när de ska planteras och sedan glömma allt besvär till våren då de blommar.

En av många vårblommor i Hult som blommade fint i våras

2 kommentarer:

Sara S. J. sa...

Tack för påminnelsen och för inspiration

Sara S. J. sa...

Tack för påminnelsen och för inspiration

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...