lördag 27 augusti 2016

Let's twist again!

Jag älskar verkligen klänningar och klänningen jag hittade igår är något utöver det vanliga. En 60-tals klänning i helt perfekt skick, i en underbar färg och med fantastiska detaljer. När en gör ett sådant fynd är det bara att slå till eftersom tillfället inte kommer igen. Det är ju det som är själva grejen med vintage, det är unikt och det gäller att fånga stunden och inte tveka för länge. Den här klänningen är dessutom något utöver det vanliga. Jag tror inte att det är möjligt att vara ledsen i en klänning som fullkomligt utstrålar lycka. Den får mig att vilja twista och dricka tjusiga drinkar på någon tillställning inspirerad av Mad men. Det är lite märkligt vad en tjusig klänning kan göra även för insidan. Det är omöjligt att känna sig som något annat än tjusigast i hela världen när en har på sig en tjusig klänning. Det som återstår nu är att hitta en tillställning värdig min klänning. Det duger inte att låta den bara hänga på en galge utan det här är en klänning som förtjänar att användas ofta. Eftersom det dessutom är en klänning som det inte går att vara annat än glad i förväntar jag mig därför många fantastiska tillställningar framöver. Något annat kan det inte bli med en klänning som denna!

This dress makes me wanna dance!

1 kommentar:

Bakom dörr nr. 11 sa...

Du är super snygg i den klänningen.
Jag har sällan klänning, känner mig inte
bekväm även om jag tycker det är snyggt på andra :)
Kanske får träna på att ha det haha.
Kram Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...