torsdag 26 maj 2011

Älg på besök

Tänkte när jag kom hem nu i kväll att jag skulle rasta Ida lite snabbt. Kände plötsligt så där som man kan känna ibland att någon tittade på mig. Tittade upp och mötte en älgs blick! Den stod och stirrade på mig ungefär som jag själv brukar stirra ut de älgar som kommer på besök. Kanske tyckte den det var spännande att titta på en människa, helt konstigt vore det inte jag tycker ju att det är spännande när älgen kommer på besök. Märkligt nog stod älgen kvar medan jag gick in och hämtade kameran. Det var först när den hörde en bil som den valde att vandra iväg. Även om jag har bott några år här i storskogen blir jag fortfarande lite upprymd när det kommer älg på nära håll så man kan se dem. Fast för några veckor sedan kom det lite för nära för att jag skulle vara helt nöjd, då stod de precis utanför farstun!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...